Thursday, July 22, 2010

andai ku tahu

sumpah kau memang seorang yang berpura-pura!!! Pura-Pura Gembira.. .

kau memang suka lari dari masalah. memang suka belagak kukuh. wahhal sebenarnya kau terlalu lemah. lemah sehingga terkulai... carila orang disisi. carilah seseorang yang memahami kau. seseorang yang benar-benar mengerti kau walaupun ketika itu kau hanya tersenyum hina..

tak siapa tahu senyuman yang kau ukirkan itu sebernanya hanyalah senyuman duka. KAU KAN SEORANG YANG BERPURA-PURA. aku pasti senyuman itu gampang untuk kau..

lakonan itu hanya titik noktah untuk melupakan kedukaan kau....

pernah kau berbisik didalam hati.....

"andainya ade seseorang yang memahami tanpa perlu aku berkata -kata, seseorang yang memelukku sebelum aku menitiskan airmata"



kemudian kau mulai tersedar. dan kau pilih hidup kepura-puraan itu tanpa seseorang pun disekeliling. kau pasti lebih bahgia kerna kau yakin yang ada hanyalah diri kau dan diriNya iaitu TUHANMU.

kerna hanya Tuhanmu itula sejujur-jujurnya ikhlas untuk disisi kau. Kerna hanya dia lah yang dahulu memahami sebelum dirimu sendiri memahami sama ada tangisan dan senyuman yang terhasil diraut wajahmu itu hanyalah kepura-puraan atau sebaliknya...


Jangan lupa apa pun masalah yang kau hadapi. ingat la Tuhanmu yang satu kerna dia sentiasa ikhlas disisi mu. berdoalah padanya.

1 comment:

cAmca Dan GArpu said...

i likeeee!...n luv it..kipidap T_T

About