Sunday, March 29, 2009

60 To Save The Earth


lokasi faderal hotel bukit bintang


save earth la sangat!! aku boleh kira dengan jari berapa kerat sangatla yang support. kebanyakkannya mungkin lebih keuntungan. yerla takut rugi kalau tutup lampu kejap.

bermula dengan klcc. lampu ditutup. pemandangan dari luar klcc bergelap. tp sayang ade sebahgian kedai yg langsung tidak cuba sekadar untuk malapkan lampu. mungkin mereka takut keadaan buruk berlaku. tapi sekurang-kurangnya cubala untuk merendahkan volume cahaya.

ke pavilion.. hampeh.. satu cahaya pon tidak cuba untuk dipadamkan.

bukit bintang. kebanyakan semua endah tak endah, sambil lewa tapi aku ada ternampak beberapa permis kedai dan hotel yang bergelap seperti royale bintang dan federal hotel. gamba diatas aku tembak semasa mereka meraikan hari mereka berjuang untuk meyelamatkan dunia. dihadapan federal hotel.tahniah!


aku paling terkesan bila aku berada di dataran merdeka. boleh aku katakan seluruh kawasan disitu bergelap. jangan kata cahay neon permis kedai, lampu jalan pon tak ada yang dibiarkan menyala. disitula aku mula rasa yang aku benar-benar berada dalam keadaan cuba untuk menyelamatkan bumi..


dalam masa 60minit untuk menyelamatkan dunia aku berada di tiga kawasan yang berbeza, semata0-mata untuk merasai bagaimana perasaan bila kite menjadi hero kepada dunia kita sendiri.

pendapat peribadi aku. rakyat kita tak cukup sporting atau tak cukup prihatin tentang pekara-pekara separti ini. lokek sangat 60 minit tu untuk menolong bumi kita yang semakin daif ni.

sesal kemudian tak berguna.bila kita tak merasa tak semestinya kita tak perlu menghargainya



4 comments:

Anonymous said...

gua tutup sume barang eletrik kat umah gua.. hidupkan enjin kereta dan pergi siar2.. best ;p

mustno said...

aku support..ko xdatang pun tengok rumah kami!!huhu

lovie say : said...

ody-bla la lu. bukan nk ajak gua jalan2 tengok bulan.

mustno- xcukupla 60minit saja. ke tumah kamu pon makan masa setengah jam.

Anonymous said...

ala bulan tu kat umah gua..
jauh la nak amik lu semata2 nak ajak lu tgk bulan kat umah gua..
umah lu pun ada bulan jugak kan??
hehehe..

About